Kakovosten in celovit nastop vsakega podjetja ali organizacije, zahteva izdelavo strategije prisotnosti na internetu, kot izhodiščni dokument za vse nadaljnje korake pri izdelavi spletne strani in nastopu na socialnih omrežjih.

Današnja stopnja kompleksnosti internetnih komunikacij, ko se praktično vsa interna in zunanja poslovna komunikacija odvija preko spletnih online kanalov ne dovoljuje, da se internet obravnava kot nek izoliran kraj “tam nekje na netu“. Tudi sodobno poslovanje in komunikacija sta nepredstavljiva brez številnih programskih in strojnih rešitev oz. IT infrastrukture. Zato je Strategija prisotnosti na internetu obvezni sestavni del Strategije komunikacij in Digitalne strategije podjetja.

Optimalno Strategijo prisotnosti na internetu, lahko dosežemo s sodelovanjem več sektorjev podjetja (Marketing, PR, IT…), angažiranjem internetnega strokovnjaka ali agencije specializirane za spletni marketing in PR.

Prisotnost na internetu: Strategija in njeni elementi

Obseg in metode prisotnosti na internetu se razlikujejo glede na zmogljivosti in potrebe podjetja, vendar je sedem elementov prisotnosti na internetu skupno za vse: lokacija, kreacija, optimizacija, aktivacija, konverzija, reaktivacija in reputacija.

1. LOKACIJA PRISOTNOSTI NA INTERNETI
Večno vprašanje: ali imeti svojo internetno stran ali se raje odločiti za prisotnost na socialnih omrežjih (Faceebok, Twitter…)? Odgovor je vedno isti: imeti morate in spletna stran ter pojavljati se morate na socialnih omrežjih. Lastna spletna stran je OSNOVA prisotnosti na internetu. To je vaša lastnina, katero nadzirate v celoti, za razliko od socialnih omrežij, ki so tuje lastništvo in jih posledično tudi nadzirajo drugi. Osnovni cilj prisotnosti na internetu je, da privabite obiskovalce na vašo spletno stran in pri tem vam lahko socialna omrežja bistveno pomagajo. Tisto kar definira vse lokacije na internetu je spletna domena. Zato ne bodite internetni najemnik. Odločite se za lastno internetno domeno in bodite lastnik.

2. IZDELAVA SPLETNE STRANI
Ustvarjanje koncepta spletne strani in vsebine, katera bo dostopna na sami internetni strani, so najpogostejši vzrok za slabo kakovost nastopa na internetu. Ti dve stvari sta ključnega pomena za prihod obiskovalcev na vašo spletno stran in navigiranje po njej, kar so prve dve bistvene značilnosti kakovostne spletne strani.

3. OPTIMIZACIJA SPLETNE STRANI
Search Engine Optimization (SEO) omogoča boljše pozicioniranje izdelane spletne strani, v rezultatih iskanja na spletnih iskalnikih, za določene ključne besede. Social Media Optimization (SMO) je optimizacija spletne strani in njene vsebine, da bo lažje deljiva na socialnih omrežjih, da bi lahko povečali obisk same spletne strani. SEO in SMO sta vsebinsko in tehnično neločljivo povezana in imata odločilen vpliv na uspešnost internetnega nastopa, ker sta odgovor na vprašanje: “Kako naj vedo kje se nahajamo na internetu?“.

4. AKTIVACIJA UPORABNIKOV
Osnovni namen vseh internetnih kanalov je, da spodbudijo uporabnike na neko aktivnost. Cilji aktivacije uporabnikov so lahko različni, odvisno od trenutnih potreb podjetja: povečanje obiskov na strani, povečanje prodaje, povečanještevila registriranih uporabnikov… Uporabniki se pridobivajo s pomočjo Social Media Marketinga (oglaševanja na socialnih omrežjih) in Search Engine Marketinga (oglaševanja na spletnih brskalnikih), vendar je najučinkovitejši način Content marketing (Vsebinsko oglaševanje).

5. KONVERZIJA
Število uporabnikov, ki se odločijo za željeno aktivnost, se imenuje Conversion rate. Konverzija je celotni smisel in edini razlog prisotnosti podjetja na internetu. Stopnja konverzije je odvisna od številnih dejavnikov, med katerimi so tudi stopnja zainteresiranosti uporabnikov, privlačnost ponudbe in enostavnosti poziva k dejanju. V praksi je konverzija najbolj učinkovita na ciljnih straneh (landing page – to so spletne strani, ki so namensko kreirane za določeno kampanjo ali aktivnost) s klikom na gumb za poziv k dejanju (CTA – Call To Action) ali linka, ki obiskovalca napeljuje k določeni aktivnosti. Naša želja je da preko tega članka izveste, kako izbrati pravega izdelovalca spletnih strani.

6. REAKTIVACIJA
Zabeleženi obiskovalci spletne strani (npr. prek piškotkov) ali (potencialni) uporabniki proizvodov in storitev, registrirani prek spletnih kanalov, kot tudi vrsto podatkov o njihovih preferencah, tvorijo pravo zakladnico informacij za nadaljnjo interakcijo z njimi. Reaktivacija pomeni ponovno komunikacijo z uporabniki ali zainteresiranimi obiskovalci, v skladu s podatki o njihovem vedenju, ki so bili pridobljeni v prvotni interakciji. Pomembno je ločiti tiste, ki so že postali uporabniki in tiste, ki so samo pokazali določeno stopnjo zanimanja za določen izdelek ali storitev. Podatki o registriranim uporabnikih vnešeni v CRM sistem (Customer Relationship Management), se uporabljajo za ponovno angažiranje nekdanjih strank, kot tudi za ponovno aktiviranje “mirujočih” strank. Retargeting je koncept za povečanje konverzije, pri katerem se podatki o obnašanju tistih, ki so izrazili svojo naklonjenost do določenega izdelka/storitve/znamke, zbrani z različnimi metodami preko spletne strani in socialnih omrežij, uporabljajo za ciljno kontekstno oglaševanje (search engine retargeting, social media retargeting, IP retargeting,  website retargeting, mobile retargeting in e-mail retargeting)  usmerjeno na njih. Seveda se ti podatki ne smejo zlorabljati za navljudno in neprofesionalno masovno pošiljanje neželjenih reklamnih sporočil, ker je spammanje nezakonito dejanje!

7. REPUTACIJA
Internet, zlasti Google težko odpušča slabe stvari, enako kot težko pozablja tudi dobre stvari. Vse kar je bilo kadarkoli dano na internet, je v teoriji na voljo za vedno! Spletni ugled govori o tem kako drugi vidijo tisto s čemer se ukvarjate in se sestoji iz vseh mogočih internetnih vsebin: novice, posti na blogu, komentarji na socialnih omrežjih, fotografije, video, samodejno generirane vsebine… Zato je potrebno stalno spremljati spletne reputacije in ustrezen odziv, ko za to obstaja razlog. V bistvu je Internet edino mesto, kjer je možno potovanje v preteklost, ker ne glede na to ali je določena vsebina obrisana na spletni strani, je najverjetneje še vedno dostopno prek internetnega arhiva (Internet Archive).

Koraki do dobre strategije

Kot pri vseh drugih strategijah, obstajajo določeni koraki tudi pri definiranju strategije prisotnosti na internetu:

  1. Kaj želite doseči – Željena prihodnost
    – Obravnavanje svojega posla v bodočem spletnem okolju (poslovni model, cilji, načrti…)
    – Spletna raziskava (ciljne skupine, konkurenca, priložnosti, trendi…)
    – Opredelitev vizije internetnega nastopa (vrednosti podjetja, okvirji, opisi, primeri…)
  2. Kje se trenutno nahajate – Obstoječe stanje
    – Trenutna prisotnost na internetu
    – Spletna analitka obstoječe strani
  3. Kaj je potrebno za dosego željenega cilja – Analiza vrzeli
    – Na kratko: 1 + 2 = 3
  4. Kako priti do željenega cilja – Načrt poti
    – Večletni načrt spletnih aktivnosti
    – Spletni projekti katere je potrebno realizirati
    – Potrebne spremembe v spletnem nastopu

 

Vprašanja, ki se porajajo pri izdelavi strategije prisotnosti na internetu, so podobne tistim, ki se postavljajo pri izdelavi marketinških in promocijskih načrtov zato je potrebno narediti vrsto študij in analiz:
– Analiza trenutne prisotnosti podjetja na internetu
– Raziskava prisotnosti, sorodnih in konkurenčnih domačih in tujih podjetij, na internetu
– Raziskava ključnih besed, ki se nanašajo na določene ciljne skupine
– Analiza obiska obstoječe spletne strani
– Obravnava pravnih in drugih okvirov, kot je Zakon o oglaševanju (za določene dejavnosti), Zakon o varstvu potrošnikov (prodajne aktivnosti)…

 

Vse te raziskave in analize, morajo podati odgovore na konkretna vprašanja, vezana za osnove prisotnosti na internetu – lastna spletna stran:
– Cilji izdelave spletne strani (promocija, prodaja, komunikacija)
– Ciljne skupine obiskovalcev spletne strani (komu je namenjen) in ustrezen CTA (Call to Action – Poziv k dejanju) za njih.
– Izbor vsebine katero (ne)želite predstaviti na spletni strani
– Izbor in registracija ustreznih internetnih domen

Imamo strategijo, drugi korak: prisotnost na internetu

Aktivnosti za izgradnjo kakovostne spletne prisotnosti se vedno in neizogibno prepletajo in obsegajo:
– Raziskavo ključnih besed in analiza konkurence
– Ustvarjanje spletne vsebine
– Izdelava spletnih strani in poratlov
– Search Engine Optimitization (SEO)
– Social Media Optimitization (SMO)
– Nastop na socialnih omrežjih
– Mobilne aplikacije
– Spletni marketing
– Corporative blogging (bloganje podjetja)
– Ustvarjanje spletne reputacije
– Usposabljanje zaposlenih za uspešen nastopa na internetu
– Analiza in poročanje
– Vzdrževanje in posodabljanje spletnih strani

Zaradi izdrednega pomena strategije prisotnosti na internetu in njene kompleksnosti, je izredno pomembno, da izberete ustreznega izdelovalca spletnih strani.

Želiš Deliti Ta Članek? Izberi Svojo Platformo!