Če ste lastnik spletne trgovine ali bloga je optimizacija slik  vrsta umetnosti, katero zagotovo želite obvladati. Optimizacija slik lahko igra ključno vlogo pri ustvarjanju uspešne spletne trgovine oz. portala. Ste se že kdaj spraševali: »Kako to, da se moje slike nikoli ne pojavijo med rezultati na Googlu? Kaj je ALT opis in ali ga sploh moram dodati sliki? Kakšna je razlika med JPEG, GIF in PNG? Kateri format je najbolj primeren zame?«

Potem je ta članek pravšnji za vas. Skušali vam bomo odgovoriti na zgornja vprašanja, zato vam predstavljamo 5 nasvetov glede optimizacije slik, ki vam bodo zagotovo prišle prav.

1. Slike poimenujte Opisno in v preprosti slovenščini brez šumnikov.

Zavedamo se, da je najlažje uporabljati tista privzeta imena slik, ki nam jih določi fotoaparat, ampak naj vam pojasnimo zakaj to le ni najboljša ideja.

Pri sami optimizaciji za spletne iskalnike (v nadaljevanju SEO optimizacija) je pomembno, da uporabljate primerne ključne besede, ki bodo pripomogle k višji spletni uvrstitvi na spletnih iskalnikih. Zato je opisno poimenovanje slik zelo pomembno pri optimizaciji. Spletni iskalniki namreč ne gledajo le besedila na vaši spletni strani, vendar iščejo tudi ključne besede znotraj imen vaših datotek.

Primer:

optimizacija slik 2012 Ford Mustang LX Rdeč

Lahko bi uporabili privzeto ime za sliko, ki ji ga je pripisal fotoaparat DCMIMAGE345.jpg. Ampak veliko bolje bo, le sliko preimenujemo v: 2012-Ford-Mustand-LX-rdec.jpg.

Pomislite, kako ljudje iščemo po spletnih straneh. Za zgornji primer bi najverjetneje uporabili naslednje iskalne nize:

  • 2012 rdeč Ford Mustang LX
  • Ford Mustang LX rdeč 2012
  • Rdeč Ford Mustang LX 2012

Priporočamo, da malo pregledate analitiko vaše spletne strani in ugotovite vzorce iskalnih nizov, ki jih vaši obiskovalci uporabljajo pri iskanju. Določite najbolj pogosto uporabljene vzorce, ki jih uporabljajo in to »formulo« kasneje prenesite na poimenovanje vaših slik.

Če se v poimenovanje slik ne boste spuščali tako podrobno se prepričajte, da boste izbrali dobro (opisno!) ključno besedo za poimenovanje vaših slik.

2. Pametno optimizirajte ALT opise vaših slik

ALT TAGI oz. značke/oznake so besedilne alternative slikam, ko jih brskalnik ne more prikazati pravilno. Tudi, kadar brskalnik sliko prikaže normalno boste opazili, da se ta napis pojavi, kadar greste z miško preko slike (seveda v primeru, da te opcije nimate izklopljene v samem brskalniku). Mnogo ljudi ne ve, da se ATL TAG uporablja se tudi zato, ker slepi ljudje slik žal ne morejo videti. Program, ki jim bere spletno vsebino pa v primerih, ko pride do slike to tudi pove. Če ALT TAG izpustite slepi uporabnik tudi vedel ne bo, da je tam bila slika.

Poleg tega pa ALT atribut doda SEO optimizacijsko vrednost vaši spletni strani. Primerna ALT značka na sliki vaše spletne strani lahko veliko pripomore k boljši uvrstitvi na spletnih iskalnikih z asociacijo ključnih besed s slikami. V bistvu bi lahko rekli, da je uporaba ALT oznak verjetno najboljši način za prikazovanje vaših izdelkov spletne trgovine na spletnih iskalnikih.

Oglejmo si primer ALT oznake:

optimizacija slik: Primer ALT oznake

Pri SEO optimizaciji je dodati ALT oznako na vsako (ampak res vsako!) sliko vaše spletne strani prioriteta št.1.

Tukaj je nekaj osnovnih pravil glede ALT oznak:

  • Svoje slike opišite v preprosti slovenščini tako, kot ste to storili pri poimenovanju slike. Tu so šumniki in posebni znaki dovoljeni.
  • Če prodajate izdelek, ki ima številko modela ali serijsko številko, jih uporabite v ALT oznaki
  • Ne uporabljajte ključnih besed v ALT oznakah (npr.: alt=”ful hud avto poceni ford mustang garancija 2 leti”)
  • Ne uporabljajte ATL oznak za opisne slike. Spletni iskalniki vas zaradi pre-optimiziranja slik lahko kaznujejo z nižjo uvrstitvijo.

 

3. Strateško določite dimenzije slik in zorne kote vaših izdelkov

Danes je veliko izdelkov prikazanih iz drugačnih zornih kotov. Če se vrnemo na naš primer, bi verjetno pri prodaji avtomobila želeli pokazati še kaj:

  • Notranjost
  • Spojler
  • Približana slika ALU platišč ipd.

Slike dodatno optimizirate tako, da uporabite primerno ALT oznako in ime slike:

  • 2012-Ford-Mustang-LX-Rdec-Usnjeni-Sedezi.jpg-> z uporabo ALT oznake: alt = ” 2012 Ford Mustang LX Rdeč Usnjeni Sedeži”

Namen je dodati opise v vašo osnovo ALT oznake, tako da potencialni obiskovalci pristanejo na vaši spletni strani. ČE se boste potrudili še malo bolje, pa vas bo Google nagradil z lačnimi iskalci J

Previdno pri velikih slikah

OK, razumljivo je, da svojim obiskovalcem želite pokazati tudi velike slike, vendar pri tem bodite pozorni.

Karkoli boste naredili, ne vstavite največje slike na vašo spletno stran in ji preprosto spremenite dimenzije v izvorni kodi. To bo namreč povzročilo počasno nalaganje strani, ker se v ozadju skriva velika datoteka.

Namesto tega vstavite manjšo sliko in omogočite opcijo ogleda slike v večji velikosti s klikom nanjo, bodisi v pojavnem oknu ali novem zavihku.

 

4. Zmanjšajte velikost datotek vaših slik

Ste vedeli, da:

  • Večina obiskovalcev čaka približno 3 sekunde, da se spletna stran naloži na namiznem računalniku ali prenosniku?
  • …čaka le 5 sekund za pametne telefone in tablice?
  • Če bi se strani Amazon nalagale le sekundo počasneje, da bi izgubili 1,6 milijarde $ na leto?
  • Google v svojem algoritmu uporablja faktor čas nalaganja spletne strani?

Torej, kaj narediti?

Ko obiskovalec pride na vašo spletno stran, lahko traja nekaj časa, preden se spletna stran naloži v celoti. Vse je odvisno od tega, kako velike so vaše datoteke. Še posebej za slike velja, večja kot je datoteka slike, dalj časa se bo spletna stran nalagala.

To pomeni, da če lahko znižate velikost vaših slik spletne strani in povečata hitrost nalaganja le-te, manj obiskovalcev boste izgubili. To lahko storite tako, da uporabite metodo »Safe for WEB« v programu Adobe Photoshop. Pri uporabi te opcije želite sliko prilagoditi na najmanjšo možno velikost s tem, da še vedno ohranite dobro kvaliteto slike.

Kaj pa če Photoshop’a nimate?

V tem primeru na spletu lahko najdete morje podobnih orodij, ki vam bodo pomagala optimizirati velikost vaših slik. Celo Adobe vam ponuja urejanje slik online (photoshop.com). Res, da spletna verzija ni primerljiva z računalniško, vendar vam spletna verzija nudi ogromno osnovnih funkcij urejanja slik, pa še zastonj je.

Kako velike naj bodo moje datoteke slik?

Dobro pravilo za pred ogledne sličice je, da so le-te nekje pod 70kb. Vemo, da je to težko, vendar vam bomo to poenostavili v naslednjem koraku:

 

5. Za vsako priložnost uporabite pravi format slike

Pri slikah se najpogosteje uporabljajo naslednji formati slik: .PNG, .GIF, .JPEG.

JPEG (tudi .jpg) slike so nekako najstarejši tip slik in tudi veljajo za nek standardni tip slik za uporabo na internetu. Z lahkoto in brez večjih težav jih lahko stisnete, kar se odraža v kvalitetnih slikah majhnih datotek.

GIF so malce slabše kvalitete kot JPEG in se uporabljajo za bolj enostavne slike, kot so ikone in dekorativne slike. Podpirajo tudi animacijo. Kar se tiče optimizacije, pa za prikaz kvalitetne slike na spletni strani niso najbolj primerne.

PNG format je vse bolj in bolj priljubljen in je neka alternativa GIF formatu slik. Nudi sicer veliko več barv kot GIF, omogoča pa tudi transparentna ozadja. Se pa pojavi problem velikih datotek za kvalitetne slike v primerjavi z velikostjo JPEG datoteke približno enake kvalitete.

 

S tem korakom smo zaključili 1.del optimizacije slik. Vabimo vas, da si prebere tudi 2.del. ki je prav tako zelo pomemben pri SEO optimizaciji vaših slik.

 

Želiš Deliti Ta Članek? Izberi Svojo Platformo!