V svetu močne konkurence in visokih stroškov oglaševanja je potreben visok nivo kreativnosti, če želimo doseči dober rezultat. Vsakič je namreč potrebno ustvariti nekaj novega. Vendar, oglaševalci kreativno reklamiranje pogosto zamenjajo z varno karto: “Moramo imeti družino in otroke, vmes predstavitev ne daljšo od 5 sekund, zanimiv in smešen konec. Vendar problem nastane, kadar reklama zaradi pomanjkanja kreativnosti ne ostane v spominu potrošnikov.
Kako doseči kreativno reklamiranje?
Se spomnite reklame za Old Spice? ‘The Man Your Man Could Smell Like – Moški, na katerega bi lahko dišal vaš moški’. Ta oglaševalska kampanja je dobila mnoega nagrade prav zaradi svoje različnosti. Igralec Isaiah Mustafa naredi blagovno znamko privlačno tako ženskam, ki kupujejo svojim moškim, kot tudi moški, ki želijo lepo dišati brez žrtvovanja svoje moškosti 🙂
Ali pa reklama za Snickers. Najprej z Betty White, potem Joan Colling, sedaj mr.Bean. Ste opazili, na kako zanimiv način se poigravajo z identitetami? Zanimiva transfromacija nevsakdanje scene in čudovita uporava hiperbole s ciljem usmerjanja pozornosti naredijo reklamo kreativno, učinkovito in popolnoma drugačno.
Navedena primera lahko sicer opredelimo kot drugačne, vendar jih je smiselno analizirati tudi z vidika uspešnosti. Prvi element uspeha je dober “branding”, saj mora že v samem začetku biti jasno, za katero blagovno znamko gre. Moški Old Spice je zelo močen diferencialni element an posebni kreativni stil Snickers reklam in uporaba znanih oseb v neobičajnem kontekstu je tisto, kar definitivno lahko pripišemo Snickersu.
Kreativno reklamiranje in čustva
Za reklame lahko rečemo, da znajo privleči zato, ker je človekova pozornost usmerjena na nekaj nepričakovanega. To lahko doživijo kot genijalno, bizarno ali popolnoma neumesno – važno je le, da je reklama pridobila njihovo pozornost. Da bi reklama lahko bila uspešna mora vzbuditi neka primerna čustva. Močnejša kot so čustva, lažje si bodo ljudje zapomnili reklamo.
Torej, kreativnost je za reklamiranje pomembna, saj na nas deluje tako, da pritegne našo pozornost. Lahko nas asocira na blagovno znamko, ki jo je težko pozabiti, ustvarja interes o katerem želimo govoriti ali pa ga kupimo, samo zato, ker nas zanima njegov okus…
Kreativno reklamiranje pa ne velja le za televizijske oglase. Tema, o kateri smo govorili se mora izražati tudi pri grafičnem oglikovanju, oglasnih deskah in pasicah. Tako to počnejo izven Slovenije:
Se strinjate, da je že skrajni čas, da kreativnost poplavi tudi Slovenijo?