V prejšnjem članku smo vas seznanili z administracijo spletne trgovine Opencart, tokrat pa vam bomo predstavili kaj vse se skriva v zavihku Kategorije – Opencart, katerega najdete na prvem mestu po kliku na Katalog.
Kategorije – Opencart: Pregled
V privzeti temi spletne trgovine, so nadrejene kategorije navedene v zgornjem, privzetem in stranskem, opcijskem meniju vaše spletne strani. Ta funkcija navigacije se uporablja za vodenje strank do podobnih izdelkov v isti kategoriji. S primerjavo podobnih izdelkov znotraj iste kategorije, lahko stranka lažje primerja podobnosti in razlike med izdelki in se na podlagi tega lažje odloči za nakup. Pri dodajanju izdelkov v spletno trgovino, boste morali izbrati v katero kategorijo jih želite uvrstiti. Predlagamo vam, da ustvarite kategorije še preden se lotite vnašanja izdelkov, v nasprotnem primeru boste morali kategorije naknadno vnašati izdelkom.
Če pri vnašanju izdelka v speltno trgovino ne boste izbrali nobene kategorije, se izdelek ne bo prikazal v nobeni od kategorij v spletni trgovini. V takem primeru lahko izdelek najdete le tako, da v iskalnik spletne trgovine vpišete ime izdelka ali eno od njegovih lastnosti. Lahko pa ga najdete tudi pod proizvajalci.
Za dostop do kategorije v administratorju, kliknite na zavihek “Katalog“, ko se vam odpre padajoči meni izberite “Kategorije“. Usmerjeni boste na stran, ki prikazuje imena kategorij za izdelke v trgovini, kot prikazuje slika spodaj.
Zgornje kategorije in vključeni izdelki so privzeto nastavljeni pri namestitvi trgovine. Lahko jih izbrišete, da bi si ustvarili prostor za nove kategorije. Da bi izbrisali kategorijo, morate prvo označiti polje na levi strani imena kategorije katero želite izbrisati. Svetujemo vam, da pred brisanjem preverite ali ste označili pravilne kategorije. Sedaj desno zgoraj kliknite na rdeči gumb, na katerem je narisan smetnjak in izbrišite predhodno označene kategorije.
Simbol “>” kaže iz glavne kategorije v podkategorijo. “Komponente > Miške” vam kaže, da se podkategorija “Miške” nahaja v matični kategoriji “Komponente”.
“Vrstni red” prikazuje po katerem vrstnem redu so kategorije razvrščene v zgornjem in stranskem meniju na strani. Torej kategorija “Namizni računalniki” bo višje uvrščena kot “Prenosniki”, ker ima višjo prioriteto.
V kolikor boste “Vrstni red” izpustili pri urejanju kategorije, se bodo kategorije v meniju razvrščale po abecedi.
S klikom na “Uredi” (skrajno desno) lahko urejate kategorije.
Kategorije – Opencart: Ustvarjanje kategorij
Še preden se naučite dodajati izdelke v vašo spletno trgovino, boste morali razumeti kako le-te skategorizirati. Kategorizacija izdelkov je ključna organizacijska lastnost, ki jo nudi Opencart. Cela struktura spletne trgovine namreč temelji na kategorizaciji vaših izdelkov. Namen vsake ustvarjene kategorije je prikazovanje izdelkov v njej in s tem najde vsak izdelek svoje mesto v spletni trgovini. Organiziranje izdelkov v kategorije je uporabno tudi za navigiranje po inventuri spletne trgovine – tako za prodajalca, kot tudi kupca. Ustarjanje kategorij za izdelke v administraciji bo lastniku spletne trgovine pomagalo imeti večji in boljši pregled nad samimi izdelki v izbrani kategoriji. V sami spletni trgovini pa bodo potencialni kupci lažje navigirali po svojih najljubših izdelkih, če bodo le-ti pravilno “pospravljeni” v svoje kategorije. Do strani kategorije lahko dostopati preko zgornjega (privzetega) ali stranskega menija (opcijski).
Predlagamo, da pred samim začetkom vnosa izdelkov razmislite katere kategorije morate ustvariti, da bi lahko kar najbolje in predvsem pregledno vam in uporabniku, razvrstili izdelke v spletni trgovini. Lahko začnete z ustvarjanjem glavnih kategorij in naknadno izbor “zožate” na več podkategorij. Primer: Elektronika je zelo širok pojem in je zato tudi primerna za glavno kategorijo. Prva podkategorija bi lahko bila “Računalniki” in in druga “Prenosniki”. Vložite trud za kategorizacijo vaših izdelkov, saj boste tako naredili prvi korak k boljši optimizaciji spletne trgovine. Poleg tega pa boste izboljšali njeno uporabnost in lažje vodili vaše potencialne kupce do izdelkov v trgovini, ki bi jih utegnili zanimati.
Kategorije – Opencart: Urejanje kategorije
Urejanje kategorije je razdeljeno na tri glavne zavihke:
Splošno
Tu vnesete splošne podatke, vezane na vašo kategorijo. Ime in meta naslov sta obvezni polji (ti dve polji morata biti izpolnjeni v vseh jezikih). Poleg tega pa lahko dodate tudi meta opis in pa ključne besede, ki bodo pomagale pri optimizaciji samega izdelka.
Meta naslov je na iskalniku viden kot "modro/vijolično" besedilo. Meta opis se na iskalniku prikaže kot "sivo" besedilo. Ključna beseda pa je tista beseda, ki jo obiskovalec vnese v iskalnik (npr.Google).
Podatki
Nadrejena kategorija – Kategorije so razvrščene po hierarhični strukturi; glavna (nosilna) kategorija je vedno na vrhu. Že ustvarjeno kategorijo lahko spremenite v podkategorijo. Če v tem polju izberete nadrejeno kategorijo bo predmetna kategorija prikazana kot podkategorija. Če ne boste izbrali ničesar, bo ta kategorija obravnavana kot glavna.
Filtri – Tu lahko dodajate filtre za ožanje izbora prikazanih izdelkov. Več o tem si lahko preberete v našem članku o nastavitvah filtra za prikazovanje izdelkov.
Trgovina – V primeru, da upravljate z večimi trgovinami, tu lahko izberete v kateri trgovini naj se izdelek pojavi.
SEO – Če se boste odločili za optimizaciji prijazne URL povezave boste morali navesti SEO ključno besedo, ki ne sme vsebovati presledka (priporočamo-znak-minus). Prav tako pa morate biti pozorni, da bo ključna beseda unikatna (ne sme se ponoviti niti enkrat!)
Slika – Izberite privzeto glavno sliko vaše glavne kategorije.
Zgoraj – Morate obkljukati, če želite, da se kategorija pojavi v zgornjem oz. primarnem meniju).
Zgornji meni prikazuje le glavne kategorije – Opencart. Če urejate podkategorijo le-ta ne bo prikazana v glavni vrstici privzetega menija.
Stolpci – To število nakazuje, koliko podkategorij bo prikazanih pri izbiranju glavne kategorije.
Lastniki spletnih trgovin z velikim številom podkategorij morajo biti še posebej pozorni, koliko stolpcev je dovoljenih. Če so za kategorijo izdelka omogočene vse podkategorije, ki so na voljo za kategorijo izdelka, bo cela stran trgovine zapolnjena s podkategorijami, ko bo uporabnik kliknil na njih ali bo šel z miško čez.
Vrstni red – Ta vrstni red določa pozicijo kategorije v meniju. Vrstna številka 1 bo prikazana pred vrstno številko 2,3, in tako naprej. Najnižja (prva) vrednost je 0!
Status – Omogočeno pomeni, da je kategorija izdelkov javno dostopna tudi v spletni trgovini. Če boste izbrali Onemogočeno, bo to dejanje umaknilo kategorijo iz javnega dostopa, a bo kategorija še vedno vidna v administraciji kjer jo boste lahko urejali.
Razporeditev
Ta zavihek bo “podrl” privzete postavitve elementov strani kategorije. Primer: če želite, da se ob kliku na glavno kategorijo prikaže stran kot npr. stran za urejanje računa, izberete Račun. Za razporeditev elementov se lahko poigravate tudi z moduli.
Po končanem urejanju ne pozabite klikniti na gumb “Shrani“. Tako boste shranili vse spremembe narejene na zavihkih Splošno, Podatki in Razporeditev.
Sedaj, ko ste uredili kategorije Opencart, se lahko lotite dodajanja izdelkov v vašo spletno trgovino. Ostale vodnike po nastavitvah si lahko ogledate tukaj. Nudimo vam tudi izdelavo spletne trgovine za samo 299 EUR.