Preden razložimo delovanje Inbound marketing-a, naj prvo malo opišemo “klasični” Outbound marketing.

Ko rečemo reklame, trženje in oglaševanje – kaj vam pride na misel?

Mogoče na tisto dolgočasno reklamo za detergent, ki opere sam ali šampon, ki obnovi lase tudi, ko so uničene s peroksidom!?

Milo rečeno, dosti vam je reklam in kakor hitro boste videli in slišali, da se začenjajo, boste zamenjali TV program ali radijsko postajo.

Mogoče se celo odpravite v trgovino ali operete posodo. Glede na to koliko trajajo – vam bo uspelo.

Na veliko žalost oglaševalcev, so potrošniki naveličani tradicionalnih metod trženja in se jih na veliko izogibajo. In to precej uspešno.

Televizijo in radio ugašamo, na računalnik nalagamo add-blockerje, sporočil na reklamnih panojih, pa tako ne opazimo več.

Tempo življenja je vse hitrejši in ne želimo izgubljati našega dragocenega časa na reklame, s katerimi nas “bombardirajo” z vseh strani.

Načinu oglaševanja, ki smo ga pravkar opisali se imenuje Outbound marketing in on temelji na dejstvu, da na razne načine kupuje pozornost potrošnikov. Tehnike, ki se pri tem uporabljajo so Tv reklame, pop-ups, telemarketing,panoji… To je marketing, ki je agresiven, ker potrošnika prekinja pri določenih aktivnostih (na primer gledanje filma ali poslušanje glasbe) in nalaga neko sporočilo v upanju, da bo potrošnik pokazal zanimanje.

Inbound marketing Outbound marketing Touchstudio

Ko začne reklamni blok, vzamete daljinec v roke? Mi tudi.

Inboudn marketing je popolno nasprotje Outbound marketingu in kot tako uporablja druge tehnike in različne pristope potrošniku. Cilj inbound marketinga je , da potencialni kupci sami pridejo oziroma, da se njihova pozornost zasluži in ne kupi. Inbound marketing lahko potrošnik celo vzljubi, za razliko od outbound marketinga, zaredi katerega nam se dvigujejo kocine na glavi.

Da, dobro ste prebrali – lahko je vzljubiti trženje, če nam bo ta marketing, koristnen, zabaven in zanimiv. In takšen mora Inbound marketing tudi biti.

Kaj je in kako je nastal Inbound marketing

Inbound marketing se je pojavil kot posledica informacijske dobe in razvoja interneta. Se še spomnite, kako smo 10-15 let nazaj “hodili” na internet in se povezovali preko modema in počeli podobne stvari, ki se nam danes zdijo strašansko zastarele.

Kot, da so iz prejšnjega stoletja, kot tudi so.

Danes ne “hodimo” več na internet, dejasnko smo konstantno na internetu. Preko pametnih telefonov in tabličnih raćunalnikov, smo stalno povezani in vse informacije, ki nas zanimajo, so le par klikov stran.

Velika razlika glede na stanje 10-15 let nazaj.

Če nas zanimajo neki čevlji, kje jesti dobro kitajsko hrano v Kopru ali kako najti avtomehanika v Ljubljani – “Poguglamo”!

Inbound marketing izdelava spletnih strani touchstudio seo

Vedno smo povezani in vse kar nas zanima enostavno najdemo

Potrošnikom se danes ni treba več zanašati na plakate in oglase na televiziji (Outbound marketing), ker se lahko o vsemu kar jih zanima, informirajo preko interneta.

To daje potrošnikom možnost kupovanja izdelkov in storitev na podlagi informacij, katere jih zanimajo in še več, na podlagi izkušenj drugih strank, katere najdemo na internetu.

Zato bi bilo dobro, da ga tudi vi začnete uporabljati.

4. razlogi zakaj morate začeti uporabljati Inbound marketing:

1. Ker je bolj učinkovit

Kakor smo že omenili, so danes tudi potrošniki zasičeni z reklamami in imajo preko interneta dostop do vseh informacij, katere jih zanimajo. Za takšnega informiranega potrošnika, tradicionalna marketinška strategija ni dovolj. Informirani potrošnik ne bo kupil nekega izdelka samo zato, ker so mu to 10-krat ponovili, da je ta izdelek najboljši.

Morda pa bo, če mu ponovimo 20-krat, vendar razmislite malo o ceno in o ROI (return of investement).

Ali se vam tradicionalno oglaševanje sploh izplača?

Tudi sami veste, da oglaševalski prostor ni poceni.

2. Ponuja dvosmerno komunikacijo

Klasični Outbound marketing ne komunicira s potrošnikom, vendar ga samo agresivno in enosmerno “bombardira” s svojimi sporočili.

V Inbound marketingu je komunikacija postala dvosmerna in marketing je postal dvosmerni dialog s potrošnikom.

To ustvarja pozitiven vtis blagovne znamke in krepi odnose s potrošniki.

Posledica tega pristopa je pridobivanje zaupanja strank, ki se zaradi tega lažje odločijo za nakup izdelka od določene blagovne znamke.

Inbound marketing dvosmerna komunikacija touchstudio

Inbound marketing nudi dvosmerno komunikacijo

3. Daje dodano vrednost

Inbound marketing se osredotoča na to, da zasluži pozornost potrošnika in ne, da jo kupi. To v prvi vrsti dela tako, da ustvari kakovostno vsebino, ki odgovarja na vprašanja potrošnikov in jim daje koristne, zanimive in vredne informacije.

Vsebina se kreira gleden na ciljano skupino za določeno blagovno znamko. Zelo pomembno je, da se potem prezentira na kanalih, ki so ciljnnemu občinstvu zanimivi.

4. Ponuja merljive rezultate

Čeprav to kar smo do sedaj napisali ni neka skrivnost, smo vseeno še vedno navajeni na tradicionalne metode trženja. Če je delovalo vsa ta leta, zakaj ne bi še naprej, kajne?

Vendar si minute oziroma sekunde na javni televiziji lahko privoščijo samo največje blagovne znamke, oglasni prostor v tiskanih medijih pa tudi ni poceni. poleg tega, kako ste lahko prepričani, da bo prav vaša ciljna skupina videla oglas? Odgovor je – ne.

Tudi tukaj Inbound marketing spet zmaga, ker so to v glavnem digitalne in merljive metode oglaševanja.

To so metode, ki se lahko nenehno preizkušajo in prilagajajo ciljnemu občinstvu.

Inbound marketing Outbound marketing
poskuša zaslužiti namesto kupiti pozornost potrošnika agresivno ponuja izdelke in storitve potrošniku
dvosmerna komunikacija enosmerna komunikacija
marketing daje dodatno vrednost marketing daje malo oziroma nič dodane vrednosti
ne obremenjuje potrošnika le redko zabava in izobražuje
ima merljive rezultate ni ga mogoče optimizirati za ciljno skupino

Tehnike Inbound marketinga

Inbound marketing je tržna strategija, katere cilj je, da pritegne potrošnika in ne, da ga kupi, prosi in prepričuje – ali mu se priplazi za hrbet.

Najpomembnejše tehnike, ki se jih poslužuje Inbound marketing, je Content marketing, proaktiven pristop socialnim omrežjem in SEO optimizacija za iskalnike (Search Engine Optimization).

Blogi, infographics, e-knjige, video posnetki, newsletter, SlideShare… Vse to in veliko več so Content marketinški kanali, ki se uporabljajo v Inbound marketing-u.

Ko je vsebina kakovostno narejena in predstavljena na Facebook-u, Twitter-ju, LinkedIn-u… – lahko postane viralna in se širi sama od sebe.

Kakor se vaša vsebina deli, bere in prevzema z drugih spletnih strani – tako raste tudi prepoznavnost vaše spletne strani v iskalnikih – izboljša se vaš položaj na Google-u.

Položaj seveda lahko in morate izboljšati s pomočjo SEO metode za optimizacijo spletne strani.

SEO optimizacija spletnih strani touchstudio

Boljša pozicija v iskalniku pomeni več prometa in več prodaje

Vse naštete metode delujejo sinergistično in posledično prinesejo tudi povečanje prometa in povečanje prodaje.

In to je zastavljen cilj, kajne?

Na koncu lahko rečemo še, da je internet popolnoma sprtemenil način kupovanja izdelkov, medsebojne komunikacije in komunikacije z blagovnimi znamkami. Te spremembe počasi vendar temeljito menjajo tehnike in strategije trženja.

Dnevi samo agresivnega in napronega trženja so mimo. Sedaj prihajajo dnevi za pametno in koristno oglaševanje, ki obenem informira kupca, kar mu prinese dodano vrednost.

Bodite pametnejši od konkurence in začnite vlagati v Inbound marketing, da bi pridobili nove kupce.