Vaša nova spletna stran je postavljena in pripravljena na obiskovalce. Ima privlačen dizajn, je optimizirana za spletne iskalnike in vsebuje veliko koristnih informacij. Še vedno pa vam vaša nova spletna stran ne prinaša zaslužka niti je znana širši javnosti. Kako sedaj pritegniti obiskovalce? Kako doseči brezplačno promocijo vaše spletne strani? Prepričani smo, da ste z večino “tehnik” že seznanjeni, vendar vseeno ni slabo, da jih vse naštejemo na enem mestu.
Brezplačnega promoviranja vaše nove spletne strani se lahko lotite na več načinov
1. Začnimo z očitnimi stvarmi na katere ne smemo pozabiti: začnite pri svojih znancih, prijateljih in seveda poslovnih partnerjih, če jih že imate. Obvestite jih, da ste postavili novo spletno stran. Da bi jim olajšali dostop jim pošljite povezavo do vaše spletne strani, preko e-pošte ali socialnih omrežij kot naprimer Facebook, Tweeter, Google+…
Facebook je odlično mesto, da nadaljujete s promocijo – v vašem statusu objavite naslov vaše spletne strani. Odprite Facebook stran za podjetje in pozovite vaše prijatelje naj se pridružijo. Enako lahko storite tudi s Tweeter-jem in ostalimi socialnimi omrežji – pošljite tweet z naslovom vaše nove spletne strani. Pomembna opomba: Ne spammajte vaših prijateljev. Dovolj je, da jih enkrat obvestite o vaši spletni strani, ker sicer lahko blokirajo vaša sporočila.
2. Obstaja veliko spletnih strani, ki vsebujejo baze povezav in dovoljujejo brezplačen vpis. Lahko začnete z Google-om. V njihov spletni brskalnik vpišite ključne besede “dodaj novo spletno stran” – videli boste, da jih veliko ima to opcijo. Ne vpisujte se v vsako bazo. Prvo preglejte vsebino spletne strani in se na podlagi tega odločite ali se želite vpisati ali ne. Razmislite ali bi obiskali spletno stran podjetja prek določene spletne strani, da ne gre mogoče za kakšno spam spletno stran ali celo za spletno stran za piratsko in nelegalno vsebino. Zagotovo se ne želite promovirati na tak način.
Obstajajo tudi spletne strani, ki dovoljujejo vpis vendar le za doplačilo. Če je to ugledan stran kot naprimer Yellow Pages, potem izkoristite to priložnost. Če so nekomu potrebne vaše storitve, vas bo lažje našel preko Google-a, ko vpiše ime vašega podjetja in storitev katere opravljate. Največkrat se boste prav s temi ključnimi besedami uvrstili med prvih 10 spletnih strani na Google-u, ker je prav za kombinacija imena in storitev katere nudite kot tudi sam naslov podjetja redkokdaj velika konkurenca.
Prav tako obstaja veliko število spletni strani za izmenjavo vzajemne povezave. To pomeni, da bodo na njihovo spletno stran postavili povezavo da vaše spletne strani, če vi naredite isto. Najpogosteje vas dodajo na posebno stran na kateri imajo povezave do vseh spletnih strani, vendar ima ta spletna stran zelo malo oziroma nič obiskov. Velikokrat se tudi zgodi, da vas vpišejo in malo počakajo v kolikor bi preverjali in po določenem času obrišejo povezavo do vaše spletne strani. V kolikor se boste spuščali v izmenjavo povezave, pred dobro razmislite s kom boste to počeli.
3. Kontaktirajte ljudi iz svoje in sorodnih dejavnosti- vsi poznamo ljudi iz svoje stroke iz obdobja šolanja. Če imajo spletno stran jih ponudite sodelovanje. V zameno, da oni reklamirajo vašo spletno stran oziroma izdelek/storitev, jim vi ponudite, da enako naredite za njih. Če se ukvarjate z neko storitveno dejavnostjo kot naprimer izdelava pohištva, ponudite vašemu dobavitelju, da ga reklamirate na vaši spletni strani kot odličnega ponudnika, on pa v zameno postavi povezavo do vaše spletne strani kot nekoga, ki koristi njihove materiale in proizvaja kakovostne stvari. Težava je v tem, da velika in razvita podjetja načeloma ne želijo takšnega sodelovanja s še nerazvitimi oziroma novimi podjetji. Zato je mogoče bolje, da kontaktirate nekoga, ki ima še vedno relativno majhen krog strank, ravno tako kot vi.
4. Če ste član kakšnega foruma, lahko v svojem podpisu postavite povezavo do vaše spletne strani ali se pohvalite v komentarjih na neko temo (če obstaja primerna). Vendar tudi tukaj ne pretiravajte in ne bodite vsiljivi. Nihče ne mara dolgočasne samopromocije. Najbolje je, da vašo spletno stran predstavite tam kjer veste, da bi bila lahko zanimiva.
5. Obstaja še ena spletna stran, ki omogoča brezplačen vpis in to je Youtube. Če imate kakšno zanimivo video vsebino kot naprimer video tutorial ali posnetek proizvodnega procesa, se registrirajte na Youtube in začnite deliti vašo video vsebino z ostalimi uporabniki. Ne pozabite vsak posnetek vezati za odgovarjajoče ključne besede (začnite z naslovom videa) in na koncu vključite tudi povezavo do vaše spletne strani (z privlačnim sporočilom kot je naprimer “v kolikor vas zanima več nas obiščite na www.mojastran.si”).
6. Izkoristite potencial Google Maps. Google omogoča brezplačno označevanje lokacije svojega podjetja na mapi sveta. Omogoča vam tudi vstavljanje slik izdelkov in video posnetke. To je več kot odlična priložnost, da promovirate vašo spletno stran. Potrebno je samo, da imate Gmail račun, ki je brezplačen in že lahko vnesete podatke in jih potrdite. Verifikacija se lahko izvrši preko SMS sporočila, klica na telefon ali preko dopisnice.
7. Obstaja veliko spletnih strani kateri omogočajo, da pišete članke za njih (na žalost so v glavnem v angleškem jeziku). Če vam uspe najti primerno spletno stran, ki se ukvarja s tematiko sorodno vaši dejavnosti, ste vešči pisanja in imate kaj za povedati, je to odlična priložnost, da promovirate sebe in vašo spletno stran kot avtor kakovostnega in koristnega besedila.
8. Ponudite brezplačne storitve na vaši spletni strani. Naprimer: če ste podjetje, ki se ukvarja z razvojem programske opreme, ponudite vašim obiskovalcem brezplačno novoletno čestitko v digitalni obliki. Seveda se podrazumeva, da boste v ta produkt vključili tudi povezavo do vaše spletne strani. Tako brezplačno oglašujete tistim, ki so prenesli čestitko in tudi tistim, ki so jo prejeli.
9. Ne smete pozabiti na “off-line” medije. Če že tiskate vizitke, letake in podobno (gotovo boste to počeli, če šele začenjate s poslom), obvezno vključite še ime vaše spletne strani. Če imajo vaši obiskovalci razlog, da se vedno znova vračajo na vašo spletno stran (ker vedno najdejo koristne in sveže informacije), bodite prepričani, da bodo tudi oni promovirali vašo spletno stran oziroma bodo delili povezavo na vašo spletno stran prijateljem in znancem. Na tak način boste konstantno širili vašo bazo strank.