Zakaj in kako se pripraviti na prihodnost mobilne tehnologije?
Mobilna tehnologija se še vedno razvija z veliko hitrostjo. Google, Facebook, Apple in ostali ogromno vlagajo v prizadevanjih, da bi postali prevladujoča sila na novih trgih, ki se pojavljajo kot rezultat tega razvoja. Ta podjetja veliko stavijo na nenehne spremembe v uporabi mobilne tehnologije in v pričakovanjih uporabnikov za mobilne naprave. To pomeni, da se tudi vi morate pripraviti na prihajajoče spremembe na tem področju.
Investicije s strani zgoraj naštetih podjetij se dogajajo na večih nivojih. Naprimer: Google je že implementiral “prijaznost” spletnih strani do mobilnih naprav, kot eden od dejavnikov pri rangiranju spletnih strani. Z majem 2016 bo v uporabi nov algoritem, ki bo dal še več “teže” spletnim stranem, ki so prijazne do mobilnih naprav. Vendar je na tej zgodbi še veliko več kot se mogoče zdi na prvi pogled!
Nadaljevanje vzpona mobilnih naprav
Verjetno ste o tem že slišali, vendar se rast nameščenih mobilnih naprav dogaja še hitreje kot si mislite. Poglejmo si tabelo:
Na podlagi teh podatkov, bodo do leta 2020, prenosni, stacionani in tablični računalniki ter pametni telefoni, predstavljali le 25% nameščenih naprav, ki se lahko povežejo z internetom. Če samo pomislimo, da so par let nazaj še vedno predstavljali dvotretjinski delež.
Velika večina novih naprav (pametni hladilniki, pametni termostati in ostale naprave z povezavo na internet) bo imela precej pasivno vlogo v našem vsakdanjem življenju. To pomeni, da ne bomo imeli veliko interakcije z njimi.
Po drugi strani, pa bomo določene naprave, ki uporabljajo rešitve mobilne tehnologije, uporabljali precej pogosto (pametni televizor, internetne multimedijske vsebine, pametne ure, pametna oblačila…) Oglejmo si enak graf, ki se osredotoča samo na ta razred naprav:
Na novem grafikonu je razvidno, da namizni, prenosni in tablični računalniki – naprave, ki imajo še vedno precej veliko tipkovnico – predstavljajo le približno 40% nameščenih naprav.
Vzpon glasovnega iskanja
Torej, kako bomo komunicirali s takšnimi napravami? Primarni način komunikacije bo potekal s pomočjo glasovnih ukazov.
V nedavno opravljeni raziskavi, ki se je ukvarjala z uporabo glasovnih iskanj na Google-u, so ugotovili, da se je število le-teh v letu 2015 podvojilo glede na leto 2014. Torej definitivno prihaja do velikega porasta uporabe glasovnih iskanj.
Nedavni intervju, ki ga je Danny Sullivan opravil z Amitom Singhalom , je bilo zgoraj našteto le še potrjeno. Sedaj že upokojeni šefo oddelka za kakovost iskanja na Google-u (upokojen od 29.2.2016) je povedal, da je zadnje leto pri svojih vsakdanjih in poslovnih opravilih uporabljal zgolj pametni telefon. Eden bolj zanimivih dialogov intervjuja:
Danny Sullivan: “Ali ste bolj nagnjeni tipkanju ali glasovnemu iskanju?”
Amit Singhal: “Veliko več uporabljam glasovno iskanje kot klasično tipkanje.”
Tekom intervjuja je še omenil: “Dojel sem, da želim početi več pri uporabi mobilnih naprav.” Ta izjava je podprta z dejstvom, da se je uporaba glasovnega iskanja povečala za 30x glede na uporabo tipkanega iskanja.
Pojav glasovnega iskanja je velika reč. Kot je povedal Singhal, to vodi v še večje število glasovnih iskanj, pri katerih se uporabljajo bolj “naravne” fraze kot pri tipkanih poizvedovanjih. Zdi se , da je to eden od večjih razlogov pri razvoju in implementaciji Google-ovega RankBrain algoritma.
Kdo trenutno zmaguje v tej vojni mobilne tehnologije?
Prek kratkim smo naleteli na enkratno video predstavitev, ki navaja zanimiva dejstva o uporabi vsebine kot tudi o trgu mobilnih naprav. Ena od zanimivosti je to, da Facebook trenutno dominira v porabi večjih novic:
Graf prikazuje promet, takoj po objavi članka: “Česa si ISIS dejansko želi? (originalni naslov – What ISIS really wants.)”. Iz grafa je jasno razvidno, kakšen vpliv ima Facebook. 678 milijonov uporabnikov (47% uporabnikov) dostopa do platforme izključno preko mobilnih naprav, ter 934 milijonov uporabnikov (65% uporabnikov), ki vsak dan dostopajo do Facebook-a tudi preko mobilnih naprav.
Če gremo še korak dlje lahko vidimo kako se Facebook-ovo dominiranje razvija iz minute v minuto. Kot primer smo zopet uporabili članek o ISIS-u:
V tem primeru je razvidno, da v začetnem valu vodi Google, vendar ko se enkrat začne deljenje vsebine na Facebook-u, zelo hitro in z ogromno prednostjo preide v vodstvo. Iz tega je torej razvidno, da Facebook z lahkoto dominira na tem področju. Kot kontrastno zanimivost naj navedemo še, da ima Google večji doseg na daljše časovno obdobje:
Še ena zanimia opomba razvidna iz te prezentacije je, da se skupni delež mobilnih naprav še vedno povečuje in dosega že 60% in več vsega prometa. Do tega ne prihaja zato ker zamira uporaba namiznih naprav. Ne. Do tega prihaja zato, ker uporaba mobilnih naprav preprosto prerašča uporabo namiznih naprav.
Naj poudarimo še, da obstaja 5 vrst stvari, ki jih lahko naredite z vsebino. To so:
1. Ustvarjanje
2. Gostovanje
3. Kuriranje (izbira, organizacija in skrb za vsebino)
4. Distribucija
5. Monetizacija (prihodek od vsebine)
Facebook se gledano skozi zgodovino uporablja za kuriranje in distribucijo vsebine. Z njihovim novim vtičnikom Facebook Instant Articles, se sedaj lotevajo tudi trženja in gostovanja vsebine. O tem bomo govorili malo več pozneje.
Torej ali to pomeni, da je Facebook absolutni zmagovalec v tej vojni mobilne tehnologije? Ne. Zgornje tabele so osredotočene le na večje novice, vendar je iz tega vseeno razvidno, da ima Facebook v primerjavi z Google-om, določene prednosti, ki jih morda niste pričakovali.