Hitrost, hitrost in še več hitrosti

Verjetno ste že kdaj slišali, da je hitrost nalaganja spletnih ali mobilnih spletnih strani pomembna, vendar vam še vedno ni jasno koliko je dejansko pomembna. Mogoče ste ze kje zasledili podobne podatke:

hitrost

…ali pa ste mogoče celo videli podatke kakšne od Akamai-jevih študij, ki so razkrile:

  1. Pravilo treh sekund: 57% spletnih nakupovalcev bo počakalo 3 sekunde ali manj preden zapusti vašo spletno stran
  2. 65% oseb starih od 18 do 24 let od spletne strani pričakuje, da se naloži v dveh sekundah ali manj

Mogoče se vam zdi pametno, da te podatke vzamete v obzir in se na podlagi le-teh odločite, kako hitri želite oziroma morate biti. Vendar, če dovolite, vas želimo odvrniti od takšnega razmišljanja. Namesto tega naj vam zastavimo drugačen cilj:

Bodite hitrejši od vaše konkurence

V današnjem hiper-povezanem svetu je prava težava v tem, da kadar koli ponudite podstandardno storitev je konkurenca le klik ali dva stran. Razumevanje posledic takega početja in aplikacija takšnega načina razmišljanja pri vašem internetnem poslovanju je ključnega pomena za uspeh.

Ne osredotočajte se samo na to, da boste danes hitrejši od konkurence. Osredotočite se na to, da boste hitrejši od njih tudi čez pol leta ali leto dni.

Za neko osnovno pomoč se lahko obrnete na Google-ovo orodje za merjenje hitrosti spletnih strani (Page Speed Insights Tool). Po drugi strani pa naj omenimo tudi, da tako Facebook kot Google ponujata svoje rešitve za pospeševanje odpiranja internetnih strani. In to vam0 bomo sedaj tudi predstavili.

Facebook-ovi instantni članki (Facebook Instant Articles)

Faceebok Instantni članki je bil uradno lansiran 12.05.2015. Ideja za tem je dramatično pospešitev delovanja vsebin in programov za mobilne naprave. Na začetku je bil na voljo samo velikim založniškim hišam kot so NY Times, The Washington Post, Buzzfeed, Business Insider, NBC News in Mic.

Koristi, ki jih program prinaša je skoraj takojšnje nalaganje vsebine na mobilnih napravah ter priložnost, da Facebook namesto vas prodaja oglaševalski prostor na vaši strani (če želite ga lahko še vedno prodajate sami). V kolikor vam ustreza, da vam Facebook prodaja oglaševalski prostor, vam za to storitev zaračunajo 30% zaslužka.

Instantni članki prinašajo tudi nekaj privlačnih načinov vizualizacije, kot so hitro drsenje, možnost povečave na strani in možnost povezave s funkcionalnostmi zemljevida.

Moramo vas opozoriti, da je ima v tem primeru Facebook lastništvo in seveda tudi samo gostovanje vsebine. Nekateri se boste morda ustrašili zaradi tega. Naj vas še enkrat opomnimo, da vam Facebook še vedno ponuja možnost, da sami tržite svoj oglasni prostor. V tem primeru vam ne bo potrebno plačevati Facebook-u, niti implementirati njihova analitična orodja na Instantnih člankih. Od 12. Aprila 2016 je program na voljo vsem založnikom.

Pospešene mobilne strani (Accelerated Mobile Pages – AMP)

V oktobru 2015 je bil napovedan programček Accelerated Mobile Pages, katerega cilj je tako kot pri Faceebook Instant Articles, takojšnje odpiranje mobilnih spletnih strani. Še največja razlika med njima je to, da je Accelerated Mobile Pages odprtokodni program v katerem sodelujejo tudi:

  1. Google
  2. Pinterest
  3. Twitter
  4. WordPress
  5. The Guardian

AMD se za hitrejše delovanje zanaša na dve stvari:
1. Dovoljena HTML koda je precej omejena, da se minimalizira potreba dostopanja do podatkov na strežniku, pri nalaganju spletne strani.
2. Da je vsebina na voljo in shranjena v predpomnilnikih tudi pri ostalih ponudnikih (tretjih osebah). Naprimer, Google že ima postavljeno infrastrukturo predpomnilniških strežnikov, vendar lahko podjetja kot npr. Pinterest in Twitter postavijo svoje, če želijo.

hitrost mobilnih strani 1
Da bi to delovalo, imate na voljo precej omejen CSS in JavaScript knjižnico, dobavljeno s strani AMP-ja. Več ali manj lahko pozabite na AJAX ali različne obrazce.

Obstajajo tudi določeni triki, kako implementirati analitiko za takšne strani, prikazovati oglase in nepodprte funkcije. S testiranjem smo ugotovili, da je iFrames sveti gral ne podprtih funkcionalnisti za AMP:

hitrost mobilnih strani2
Za implementacijo analitike boste morali uporabiti posebne oznake (značke, tudi tags). Priporočamo vam, da si pri pri AMP in Facebook Instantnih Člankih pomagate s PageFrog vtičnikom:

hitrost mobilnih strani

Pričakujemo lahko, da se bo AMP platforma bliskovito razvijala, saj na tem dela veliko število zainteresiranih strank. S samim razvojem in izboljšavami se bodo odpravile tudi določene pomankljivost, ki trenutno pestijo AMP.

Razvoj akcijskega načrta

Kumulativna teža vseh teh sprememb vodi do tektonskih premikov v tej panogi. To so časi, ko podjetja lahko hitro pospešijo njihovo rast ali pa izgubijo priložnost in so primorana dohitevati konkurenco. Vsem nam je jasno katerega od dveh scenarijev je boljši. Prvi korak je razumeti katere so specifične prednosti in priložnosti pri povezovanju s potrošniki preko mobilnih vsebin in prednosti med njimi.

Strateški premik, ki ga morate narediti je, da prilagodite vaše poslovanje mobilnim vsebinam. Vse objave na vaši spletni strani morajo biti prilagojene mobilnim napravam. Če še nimate odzivne spletne strani je sedaj skrajni čas, da si jo omislite ali probate prilagoditi spletno vsebino na kak drug način. Najpomembneje je, da imate spletno stran prilagojeno mobilnim napravam.

Če se boste lotili tega projekta je pomembno, da vključite vsaj nekatere specifične elemente o katerih smo razpravljali v tem članku. Tukaj je povzetek teh postavk in kako bi se lahko vključili:

  1. Ali bi morali imeti aplikacijo? Da, vendar le v primeru, ko lahko zagotovite aplikaciji dovolj veliko vrednost, da jo bodo potrošniki pripravljeni namestiti in redno uporabljati.
    * Čeprav tega nismo omenili v tem članku, se prepričajte, da ste opravili optimizacijo aplikacije (App Store Optimization), da bi povečali število namestitev.
    * Implementirajte Google-ovo indeksiranje aplikacij (App Indeksing). To vam lahko zagotovi več namestitev in tudi njeno redno uporabu.
  2. Ali bi moral namestiti Facebook Instant Articles (Facbook Instantne Članke)? Če redno objavljate članke na vaši strani potem vam priporočamo uporabo tega orodja. Ne more škoditi, da se vam stran naloži v trenutku še posebej, če se kakorkoli promovirate preko Facebook-a.
  3. Ali bi morali namestiti AMP? Enako kot za Facebook Instant Articles velja tudi za AMP – definitivno je vredno poskusiti.

Kar se tiče vpliva naravnega (govornega) iskanja lahko povemo le, da lahko samo poudari kvaliteto vaše spletne vsebine in vašo usmerjenost k naravnemu (govorjenemu jeziku), namesto obsedenosti z optimiziranjem vsebine za spletne iskalnike.

Ta seznam vam samo pomaga definirati taktične priložnosti, ki so vam na voljo, vendar je najbolj pomembno to, da prilagodite vaš način razmišljanja in poslovanja mobilnim vsebinam/napravam in to na vseh nivojih vašega poslovanja.

Želiš Deliti Ta Članek? Izberi Svojo Platformo!